Formatori:
- psih. pr. Armand Veleanovici, PhD, supervizor în psihologie clinică și consiliere psihologică, consilier psihologic principal, psiholog clinician și psihoterapeut specialist, coordonatorul Centrului de Consiliere din cadrul DGASPC Sector 2 București, practică privată.
- psih. pr. Carmen Prună, psiholog clinician principal, consilier psihologic, practică privată.
Adresabilitate: Cursul este destinat psihologilor clinicieni, psihoterapeuţilor, consilierilor psihologici, altor specialiști interesaţi de evaluarea clinică, psihoterapia și consilierea copilului și adultului.
Competențe: Cursul de formare continuă vizează dobândirea de către participanți a competențelor teoretice de evaluare clinică, psihodiagnostic și intervenție pentru copilul cu nevoi speciale, a deprinderilor de bază necesare aplicării și interpretării instrumentelor de evaluare si psihodiagnostic prezentate și a unor tehnici de intervenție primară.
Specialităţile profesionale pentru care se asigură formarea profesională: psihologie clinică, psihoterapie, consiliere psihologică.
Numărul de ore de formare profesională: 10
Rezumatul modulului:
- Categorii de copii cu nevoi speciale (clasificare conform DSM);
- Particularităţi psihologice generale ale copiilor cu nevoi speciale;
- Factorii care pot determina apariția întârzierii în dezvoltarea psihică a copiilor;
- Evaluarea clinică a copilului cu nevoi speciale:
- interviul cu copilul și cu părinții;
- observaţia;
- principalele instrumente utilizate (scurtă prezentare şi aplicaţii):
- Chestionarele ASEBA;
- Matrici Progresive Raven color;
- Testul DENVER (DDST);
- Bateria de evaluare neurocognitivă NEPSY
- Childhood Autism Rating Scale – CARS
- Carolina Curriculum
- teste proiective (Testul Arborelui, Testul Persoanei)
- Intervenţie specifică;
- Psihoterapie
- Terapie ocupaţională
- Activităţi de învăţare, comunicare, joc.
- Consilierea psihologică a familiei copiilor cu nevoi speciale;
- Grup de suport pentru părinții copiilor cu nevoi speciale
- Prezentări de cazuri.